Історія
При оцінюванні
навчальних досягнень з історії за основу береться:
– поступове зростання рівня вимог до учнів
від класу до класу відповідно до рівня набуття учнями ключових та предметних
компетентностей;
– рівень оволодіння основними питаннями
змісту та переліком вмінь і навичок, що їх учні мають набути під час вивчення
курсів історії України та всесвітньої історії відповідно з врахуванням вікових
особливостей пізнавального процесу школярів.
Рівні навчальних досягнень
|
Бали
|
Характеристика навчальних досягнень
учня (учениці)
|
|
1
|
Учень (учениця) може повторити тему уроку, назвати
однедва поняття, які вивчалися протягом теми, однудві події, персоналії чи
історикогеографічні об’єкти, що вивчалися протягом теми.
|
Початковий
|
2
|
Учень (учениця)
називає декілька подій, дат, історичних постатей або історикогеографічних
об’єктів; вибирає правильний варіант відповіді на рівні «так ні»; має
загальне уявлення про лічбу часу в історії
|
3
|
Учень (учениця)
двоматрьома простими реченнями може розповісти про історичну подію чи
постать; впізнати її за описом; співвіднести рік зі століттям, століття – з
тисячоліттям ; може пояснити легенду
історичної карти
|
|
Середній
|
4
|
Учень (учениця)
репродуктивно відтворює невелику частину навчального матеріалу теми, з
використанням понять та термінів, що подані у тексті підручника, називаючи
однудві основні дати; розпізнає на історичній карті різноманітні
історикогеографічні об’єкти та використовує карту для локалізації історичного змісту підручника
за допомогою вчителя
|
5
|
Учень (учениця) з
допомогою вчителя відтворює основний зміст навчальної теми, визначає окремі
ознаки історичних понять, називає дати подій, що вивчаються; показує на карті
історикогеографічний об’єкт з використанням легенди карти; розпізнає
різноманітні історичні джерела за їх видами ( речові, візуальні,
етнографічні, текстові тощо)
|
|
6
|
Учень
(учениця) самостійно відтворює фактичний матеріал теми, розповідає про
історичну постать на основі матеріалів підручника, встановлює хронологічну
послідовність трьохчотирьох подій; користується джерелами історичної
інформації і за допомогою вчителя використовує для пояснення основного змісту
теми
|
|
Достатній
|
7
|
Учень (учениця) послідовно і логічно відтворює навчальний
матеріал теми, виявляє розуміння історичної термінології, характеризує події
(причини, наслідки, значення), виокремлює деякі ознаки явищ та процесів; самостійно «читає» історичні карти з
допомогою їх легенди; самостійно працює з матеріалами підручника, встановлює
відповідність подій та явищ
|
8
|
Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і використовує
знання за аналогією, дає правильне визначення історичних понять та
користується ними, аналізує описані історичні факти, порівнює однорідні
історичні явища, визначає причиннонаслідкові зв’язки між ними, встановлює
синхронність подій у межах періоду з
курсу історії України та всесвітньої історії; використовує історичну карту як
джерело знань
|
|
9
|
Учень (учениця) оперує навчальним матеріалом, узагальнює
окремі факти і формулює нескладні висновки, обґрунтовуючи їх конкретними
фактами; розпізнає історичний факт та його інтерпретацію; дає порівняльну
характеристику історичних явищ, самостійно встановлює причиннонаслідкові
зв’язки; синхронізує події у межах курсу, аналізує зміст історичної карти
|
|
Високий
|
10
|
Учень
(учениця) використовує набуті знання для вирішення нової навчальної проблеми;
виявляє розуміння історичних процесів; робить аргументовані висновки,
спираючись на запропоновані історичні джерела; порівнює і систематизує дані
історичних джерел, включаючи історичні
карти; синхронізує події вітчизняної та всесвітньої історії в межах вивченого історичного періоду
|
11
|
Учень (учениця)
володіє глибокими знаннями, може аргументовано висловлювати власні
судження в усній та письмовій формі,
співвідносити історичні процеси з періодом на основі наукової періодизації
історії; аналізує історичні джерела в їх багатоаспектному та багато
перспективному вимірі.
|
|
12
|
Учень (учениця)
системно володіє навчальним матеріалом; самостійно характеризує історичні
явища, виявляє особисту позицію щодо них; уміє виокремити проблему і
визначити шляхи її розв’язання; самостійно добирає інформацію про минуле,
аналізує та узагальнює її, пов’язує конкретну тему з широким історичним
контекстом, використовує міжпредметні зв’язки.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар